Logo

Thanksgiving in Kansas PDF Print E-mail
maandag, 04 december 2017 00:57

Hallo iedereen,

Vorige week dinsdag 21 november zijn we erg vroeg vertrokken vanaf Oakland om 06:15. Half vier in de nacht opstaan is niets voor mij, want was de hele dag slaperig en niet al te lekker, zeker in de vroege uurtjes. Het was zelfs zo vroeg dat we niet met de metro naar het vliegveld konden, maar in plaats daarvan met de dure taxi. Via Phoenix in de zuidelijke staat Arizona kwamen we aan in Wichita in Kansas. De zus Britta en zwager Sean kwamen ons afhalen van het vliegveld. Het was meteen tijd om te lunchen dus zijn we naar het bufferrestaurant Golden Corral geweest; blijkbaar een nieuwe ervaring voor sommigen. Nog net niet tonnetje rond kwamen we naar buiten huppelen, en 75 minuten later waren we in huize Robins waar Ross en Jennifer alsook de kleinzonen en peuters van 3 en 2, Olivier en Simon, ons verwelkomden. Gegroeid als kool ten opzichte van 11 maanden geleden konden we ze nog net herkennen (tenminste, als we geen digitale foto's hadden gezien in de tussentijd). De volgende dag op woensdag hebben we al de Thanksgiving maaltijd gehad met onder meer natuurlijk kalkoen, bonen, aardappelpuree en pompoentaart. En de dag erop wederom toen we oma Doris bezochten in het bejaardenhuis. Met de peuters was het flink onrustig en rennen geblazen tot zaterdag in de vroege ochtend toen ze vertrokken. In tegenstelling tot de kerstperiode, wanneer we er meestal zijn, was het behoorlijk warm met temperaturen van 15-20+ graden overdag. Niet dat we er veel gebruik van hebben gemaakt, want veel mensen van diverse plaatsen en veel reizen betekent verkoudheid dat rondgaat. Wij zijn zelf tot dinsdagochtend gebleven vanwege de veel lagere vluchtprijzen en zodat we de ouders van Cristina iets langer konden bezoeken. De vlucht terug ging prima zonder vertragingen maar met volle vliegtuigen. Met enkele gratis bonnen voor drank was het goed vertoeven, behalve dan op de tweede vlucht toen een baby de boel onder spuugde in de rij voor ons. Ik heb geen zwakke maag gelukkig. Een derde gratis Baileys van die dag – kleine flesjes welteverstaan – hielp ;).

alt

Een goede maaltijd van rood, wit, oranje, bruin en groen gevolgd door nog meer oranjebruin (pompoentaart).

Rondom Thanksgiving moest er gewoon gewerkt worden want ik had geen vrij. Gelukkig kon ik voldoende doen op afstand met twee reviews en een aantal manuscripten waar verder aan is gewerkt. Een vakantie was het dus niet echt. Het einde van het semester staat voor de deur over enkele weken en met kerst zijn we weer vrij. Wat we precies gaan doen hebben we nog niet uitgedokterd, maar we gaan waarschijnlijk wel iets ondernemen om toch een echte vakantie te hebben na een best wel druk semester waarin we beiden ook een aantal studenten hebben. De rest van dit semester is het afmaken van een aantal manuscripten hopelijk én werken aan een onderzoeksvoorstel.

Tot over twee weken en een goed Sinterklaasfeest gewenst!